• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
یکشنبه 30 تیر 1398
کد مطلب : 67168
+
-

جذب 3 میلیارد ریال اعتبار برای پروژه‌های تصفیه‌خانه اردبیل

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اردبیل از جذب 3 هزار میلیارد ریال منابع اعتباری برای پروژه‌های تصفیه‌خانه فاضلاب استان خبر داد. «فرامرز به‌نژاد» به تسنیم گفت: با جذب این اعتبارات در 3 سال آینده می‌توانیم طرح‌های مختلف در این بخش را تکمیل کنیم و برای بهره‌مندی مردم مورد بهره‌برداری قرار دهیم.

وی با اشاره به جمع‌آوری سالانه 26 میلیون متر مکعب فاضلاب برای 161 هزار مشترک در استان بیان کرد: در حال حاضر 470 هزار نفر در 9 شهرستان تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار دارند و تلاش بر گسترش بهره‌مندی مردم از این امکان با جذب و تامین اعتبارات مورد نیاز در 3 سال آینده است.

این مسئول با بیان این‌که شبکه فاضلاب اردبیل با طراحی مناسب بدون هیچ گونه مشکلی فاضلاب مناطق مختلف شهر را تخلیه می‌کند گفت: البته این شبکه برای جمع‌آوری آب‌های سطحی طراحی نشده است و باید از ورود این آب‌ها جلوگیری شود. 

به‌نژاد با اشاره به طراحی مودل تصفیه‌خانه آب شرب اردبیل تصریح کرد: برای تامین آب در درازمدت باید خیلی پیش‌تر از این طراحی و راه‌اندازی می‌شد و در حال حاضر نیز نیاز به مودل دوم برای تصفیه‌خانه یامچی داریم. 

وی از نبود قطع آب در تابستان امسال خبر داد و افزود: با رعایت الگوی مصرف مشکلی در این حوزه نخواهیم داشت و ساعات قطع آب روزانه در روستاها به حداقل خواهد رسید، به طوری که روستاییان بین 18 تا 24 ساعت آب پایدار خواهند داشت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اردبیل با اشاره به هدررفت منابع آب به دلیل فرسودگی شبکه و برخی شرایط در آب‌رسانی به شهرها و روستاها اظهار کرد: در این استان، میانگین هدررفت آب کمتر از میانگین کشوری است و ما به دنبال کاهش بیشتر هدررفت آب هستیم.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید